VRELEC MLADOSTI

Peter Kelder

Vale Novak, Ljubljana

Prva izdaja: 1993
 
Tibetanske jogijske vaje, imenovane obredi, so povsod po svetu doživele izjemen odmev in priljubljenost. Tudi pri nas, o čemer ne nazadnje priča dolgoživost pričujoče knjige, ki so jo že nekajkrat ponatisnili.


Eden od najbolj očitnih razlogov je prav gotovo obljuba mladosti, ki se v našem času spreminja v eno od temeljnih vrednot. Mit o vrelcu mladosti iz ljudskega pripovedništva ima svoj izvir v himalajskem gorovju, v mitu o Shangri-La, deželi popolne harmonije in mladosti. V razumevanju mladosti pa so seveda med starodavnimi tehnikami in današnjim pojmovanjem temeljne razlike, ki jih pogosto spregledujemo ali jih sploh nismo sposobni razbrati. Naš kult mladosti in lepote izključuje staranje in si zatiska oči pred smrtjo, tehnike joge pa nas v bistvu pripravljajo nanjo, težijo k »lepi starosti«, kjer s tehnikami hatha joge ohranjamo čilost hrbtenice in krvnega obtoka (in mladi smo toliko, kolikor je mlada naša hrbtenica), energetsko uravnoteženost delovanja telesa skozi sedem osnovnih energetskih centrov, čaker. Gibkost telesa in posledično tudi gibkost duha nam omogočata živeti polno življenje, brez bolezenskih okvar in zato tudi harmonično ugašanje – smrt.

Življenje v nestresnem okolju, zmernost in disciplina pri hrani, telesni aktivnosti in mislih so tisti dejavniki, ki nam ohranjajo mladost. Ne nazadnje pa seveda tudi sposobnost sublimiranja spolne energije, ki pomeni izjemno potencialno moč, ki jo lahko izgubljamo ali pa kanaliziramo, preobrazimo. Menihi, ki so navdihovali pripovedovalca knjige, so živeli v celibatu.

Za vsakdanje potrebe je to zadnje prav gotovo neuporabno, vsaj v večini primerov. Izvajamo samo prvih pet obredov, šestega pa izpustimo.

Priljubljenost »tibetancev« je prav gotovo tudi v njihovi preprostosti. Asane, ki so del hatha joge, po izročilu jo je v 11. stoletju prinesel v Tibet Milarepa, so preproste in dostopne vsakomur. Izvajamo jih postopno, stopnjujemo do 21 ponovitev vsake. Za začetek se je priporočljivo poučiti pri kakšnem učitelju, da se naučimo pravilno izvajati vsak položaj. Z rednim obredjem bomo vsekakor izboljšali stanje svoje hrbtenice, okrepili mišice, uravnovesili energetski pretok v telesu in vegetativno živčevje.

Disciplina in rednost ter seveda psihofizično delovanje asan dolgoročno vplivajo na naše življenje v več pogledih: redna jutranja vadba zahteva od nas disciplino in zbranost, kar poleg boljšega počutja vnese v naše življenje več radosti, učinkovitosti in zavedanja, ki se odraža v naši prehrani in odnosu do življenja nasploh.

Za tiste, ki želijo izvedeti še več: Vrelec mladosti 2, dopolnilo k prvi knjigi Petra Kelderja.

Barbara Habič Pregl