JOGA ZA ČUSTVENO RAVNOVESJE

Dr. Bo Forbes
Enostavne vaje za lajšanje tesnobe in depresije


Založba Gnostica, Ljubljana, 2011
Prevedla: Jedrt Maležič
255 strani

cena 24,70 EURVse pogosteje se tudi  v knjigah, ki izhajajo v slovenskih prevodih lahko srečamo z deli, ki jih pišejo zdravniki uradne medicine, ki so se srečali z jogo in spoznali njene terapevtske učinke. Skozi sodobno znanost in njeno razumevanje delovanja človeškega telesa in duha, si joga tako utira pot v različne načine alopatskega zdravljenja,  zdi se, da še posebej na področju psihiatrije in psihologije. Zaenkrat  žal to velja predvsem za druge  države , v Sloveniji  je medicina še vedno okopana na drugem bregu.

To seveda ni naključje, saj  vsi tisti, ki se poglobljeno srečujemo z jogo, poznamo njeno celovito delovanje, povezovanje telesa in duha skozi dih, ustvarjanje notranjega ravnovesja in globjega stika s samim sabo.

Dr. Forbesova je klinična psihologinja in učiteljica joge.Ustanovila je Celovito jogijsko terapevtiko, ki je terapevtski sistema proti tesnobi, depresiji, nespečnosti, telesnim poškodbam, kroničnim bolečinam in motnjam imunskega sistema. Usposablja tudi učitelje in pripravlja delavnice.

Izhaja iz klasične tradicije joge in svojo knjigo je namenila tako ljudem z omenjenimi težavami, kot jogijskim učiteljem in zdravstvenim delavcem, ki  lahko najdejo koristne napotke za svoje delo.
Forbesova pravi, da bolj, ko se je poglabljala v jogo, bolj ji je postajalo jasno, da joga in psihoterapija  naravno sodita skupaj. Terapija je resnično zdravilna in celovita šele takrat, ko vključuje tako um, kot tudi telo. Samo besede, analiza in zdravila nimajo enakega učinka kot terapija, ki vključuje tudi telo. Psihoanaliza, ki gradi na pogovoru, verbalizaciji in analizi ostaja v okrilju uma. Ni potrebno, da razumemo in predelamo svoje misli in čustva, da bi izkusili občuten obrat v razpoloženju, obnašanju in dobrem počutju. Njena izkušnja je pokazala, da so ljudje, ki so v terapiji uporabljali tudi svoje telo, ozdraveli ali se jim je stanje bistveno izboljšalo, hitreje in bolj celovito.

Kaj pomeni »čustveno ravnovesje«? Morda si pod vplivom določenih new -ageovskih smernic predstavljamo, da to pomeni nekakšno neprestano srečo. Pojem zajema predvsem odnos, ki ga imamo do različnih čustev, ki so naravna in normalna in kakšen vpliv ima na naše počutje in življenje način, kako rokujemo z njimi. Ravnovesje nam daje odpornost, da se čustvom ne prepuščamo in jim ne dopustimo, da nas omejujejo.

Krepčilna joga, kot jo imenuje avtorica, združuje meditacijo in sproščanje. Med globokim sproščanjem telesa se um umirja in na ta način se razmišljanje in uvid utelesita.  Z jogo naše telo razvije ravnovesje moči in prožnosti.Po takem ravnovesju lepi tudi naš um in krepčilna joga našemu umo to moč in prožnost ponuja.

Terapevtska joga lahko prodre dovolj globoko v nas, da ponastavi našo čustveno naravnanost. Odvrne našo pozornost od zunanjega sveta in jo prenese v um, možgane in telo, kjer koreninita tesnoba in depresija. S pranajamami in sproščanjem telesa v različnih preprostih položajih se naučimo biti navzoči ob svojih težavah in bolečinah.Naučimo se upreti temu, da bi se ujeli v lastne odzive nanje, ki nas opredeljujejo.
Vaje, ki jih ponuja dr. Forbesova, so zelo preproste, kar pa še ne pomeni, da so za mnoge tudi lahke.Umiritev telesa nas lahko sooči s težavami, ki smo se jim čez dan izogibali. Sama se je v svoji praksi pogosto srečala z izrazitim nelagodjem praktikantov; z upočasnitvijo telesa se um lahko pospeši, vendar to začetno nelagodje sčasoma prepusti prostor za mir in sožitje uma in telesa.

Kakor pravi avtorica:

»Četudi se nemara zdi, kot da ste prepuščeni samim sebi, vam jogijske vaje v tej knjigi pomagajo vzpostaviti povezavo z notranjim jazom, ki ponuja doživljenjsko oporo.Ko to povezavo nekoč odkrijete, niste več sami.«

BHP