Pravilna drža je pot do zdrave hrbtenice, zdrava hrbtenica pa je temelj vašega zdravja

Imate kdaj bolečine v hrbtenici? Vas kdaj boli vrat? Težko dalj časa stojite ali sedite? Ste utrujeni in brez energije? Ne boste verjeli, ampak vse to lahko reši že pravilna telesna drža.

Sodoben način življenja za številne od nas pomeni, da večji del dneva preživimo sede. Bodisi za računalnikom, za knjigami, med vožnjo v avtu, ko jemo, ko se srečamo s prijatelji na pijači, ko gledamo televizijo … Popravite me, če se motim, ampak po izkušnjah in opazovanjih sodeč je telesna drža večine pri tem daleč od optimalne.

Najbrž tudi to berete sede. Kako se ravnokar držite? Preverite! V kakšnem položaju je vaša hrbtenica?

Pravilna telesna drža je izjemno pomembna za vaše dobro počutje, zdravje in tudi pretok energije po telesu. Hrbtenica je pri tem ključnega pomena. Optimalno drža namreč telo obdrži v ravnovesju naravne krivine hrbtenice oziroma položaja dvojnega S. To omogoči razbremenitev v ledvenem in vratnem predelu ter normalen pritisk na strukturo hrbtenice, mišic in ligamentov.

Za vas sem pripravila napotke za pravilno telesno držo. Da bi si zagotovili pravilno držo med sedenjem, najprej nastavite višino svojega sedeža (ali si preskrbite stol, če vaš nima nastavljive višine) tako, da so kolena pokrčena pod kotom 90 stopinj (pravi kot), torej v višini kolkov, lahko tudi rahlo nižje. Obe stopali naj bosta v celoti položeni na tla. Ženske, pozor! Z našo navado elegantne prekrižanosti nog ustvarjamo močne obremenitve v medenici in spodnjem delu hrbtenice.

Sedite na sedalnih kosteh, pri čemer je teža enakomerno razporejena na obe strani. Ne naslanjajmo se na naslonjalo stola, trup je vzravnan, torej nismo nagnjeni ne naprej ne nazaj. Poravnajte se tako, da dobite občutek dolge hrbtenice, »podaljšajte« jo vse od trtice pa do vratu. Vzravnajte glavo tako, da bo vrat podaljšek hrbtenice. Rame potisnite nazaj in lopatice navzdol, ramena stran od ušes. Če ste za mizo, naj bodo roke odložene nanjo, komolci naj bodo pod pravim kotom.

SITTING

Pravilno držo je treba ves čas ozaveščati, še zlasti pa na začetku, ko mišice niso niti dovolj okrepljene niti navajene na pravilni položaj.

Trud se izplača, saj je pravilna drža pogoj za zdravo hrbtenico. Spodbudna novica je tudi to, da lahko z redno prakso vsak popravi svojo držo, ne glede na leta. Kako hvaležno nas ubogajo naša čudovita telesa, če lepo ravnamo z njimi!

Vabim vas, da se čim večkrat na dan opomnite na svojo držo. Pogosto vstanite in se pretegnite. Ozavestite, kako se držite. In posredujte te napotke svoji sodelavki, prijatelju, mami, teti, nečaku … vsem, ki veliko sedijo – hvaležni vam bodo! 🙂

Avtor: Barbara Balažič