Vaje in ustrezna prehrana, ki pomaga mišicam

Spoštovani! Moj sin je star 14 let. Pri rutinskem pregledu je njegova zdravnica opazila močno izraženo skoliozo na levi strani. Poslala naju je k ortopedu, ki naju je precej na hitro odpravil. Povedal je, da je stanje prehodne narave, ker je fant prehitro zrasel – v enem letu za 12 cm. Mene vseeno skrbi, da […]

Spoštovani!

Moj sin je star 14 let. Pri rutinskem pregledu je njegova zdravnica opazila močno izraženo skoliozo na levi strani. Poslala naju je k ortopedu, ki naju je precej na hitro odpravil. Povedal je, da je stanje prehodne narave, ker je fant prehitro zrasel – v enem letu za 12 cm. Mene vseeno skrbi, da bo ta uskladitev rasti mišic s kostmi trajala predolgo in se bo razvila trajna slaba drža. Morda mi lahko svetujete kakšne vaje in ustrezno prehrano, ki pomaga mišicam.

Zahvaljujem se Vam za odgovor in Vas lepo pozdravljam, Alida

Draga Alida,  

dobro je, da ste se hitro odzvali. Pri mladostnikih skolioza zares nastane najpogosteje zaradi hitre rasti, toda največkrat ne izgine sama od sebe. Najpomembneje je, da pazite na sinovo držo, ki naj bo pokončna in ne sključena. Sedeti je treba na trdih stolih (in ne v fotelju!), na obeh sednih kosteh enakomerno. Naj se ne navadi sedeti s prekrižanimi nogami, kajti to običajno mladostniki delajo ravno na strani, ki je že prizadeta.

Priporočala bi nekaj vaj joge: predvsem bi omenila vajo ‘janu-širšasana’: sin  naj se poskuša z glavo dotakniti kolena noge, stegnjene vstran – levo in desno; potem rotiranje hrbtenice v levo in desno – ‘vijak’ (v sanskrtu ‘ardha matsjendrasana’); prav bi prišla tudi vaja ‘klešče’ (paščimotanasana) in kobra (bhudžangasana), ki naj jo sin izvaja v osnovni različici, ter tudi t. i. tirjaka bhudžangasana, ko v ‘kobra’ vaji čez desno ramo pogleda levo peto in obratno.

Ker mi niste napisali nič o njegovi ajurvedski konstituciji, lahko glede hrane rečem le, da naj se izogiba belega sladkorja in bele pšenične moke ter tudi vseh pretirano sladkih živil. Ta živila naredijo telesna tkiva pretirano mehka, ohlapna in ne omogočajo razvoja čvrstih mišic. Hrana naj vsebuje največ zelenjave in kuhanega žita, sadja (ne preveč), mleka in mlečnih izdelkov, jajc, in če doma jeste meso, lahkih vrst mesa, kot so sveže ribe in domača perutnina.