Joga zjutraj in zvečer

Z jogo se ukvarjam šele nekaj mesecev. Rada bi se večkrat lotila joge tudi sama doma. V čem naj se razlikuje jutranja joga od večerne? Ali imam lahko kar vedno eno in isto zaporedje položajev? Tina iz Ljubljane Najprej pohvala, saj je po nekaj začetnih mesecih joge zelo vspodbudno, da boste izvajali jogo tudi samostojno […]

Z jogo se ukvarjam šele nekaj mesecev. Rada bi se večkrat lotila joge tudi sama doma. V čem naj se razlikuje jutranja joga od večerne? Ali imam lahko kar vedno eno in isto zaporedje položajev?

Tina iz Ljubljane

Najprej pohvala, saj je po nekaj začetnih mesecih joge zelo vspodbudno, da boste izvajali jogo tudi samostojno doma.

Pri  jogi se večkrat izpostavlja, da je pomembno prisluhniti sebi. In, če se res znate za hip ustaviti in prisluhniti sebi, svojemu telesu, umu boste kmalu ugotovila, da vedno ista praksa joge, ni ustrezna za vsako jutro, kaj šele za jutro in večer. Torej zaporedje vaj je potrebno prilagajati trenutnemu stanju oz. delu dneva. Vsekakor pa je prilagajanje programa joge zelo zahtevna naloga. In najverjetneje  prav zato mnogo praktikantov joge izvaja ustaljeno zaporedje asan kot je npr. Pozdrav soncu (Surya Namaskar), čeprav s tem na srednji rok ne dosegajo bistvenih sprememb  oz. izboljšav.

Moj nasvet je sledeč. Preden začnete s prakso joge (t. i. Sadhano) se za nekaj minut usedite ali ulezite in opazujte telo. Morda boste zaznali koliko energije čutite v telesu, kakšno je stanje uma? In, če je nivo energije nizek , vedite, da potrebujete nežen počasen pristop, da obnovite energijo. Ne se zakaditi v zahtevne asane (jogiske položaje) , kajti s tem boste še bolj izčrpali telo.

Poleg tega si morda izberite nekja osnovnih položajev npr. mačko in jo izvajajte nekaj časa, da dobite informacijo koliko je telo prožno že na začetku vaše sadhane. Če čutite, da je hrbtenica gibka, nadaljujte korak za korakom tudi h kakšnem u bolj zahtevnemu položaju. Če pa je telo okorno, kar je pogosta izkušnja v jutranjem času, pa ohranjajte lažji sistem vaj in si raje vzemite več časa za izvajanje dihalnih tehnik.

Za usklajeno in pravilno  zaporedje vaj oz. nekaj različic, ki bi ustrezale lunarnemu (lažjemu) oziroma solarnemu (težjemu) zaporedju vaj pa vam svetujem, da obiščete kakšnega učitelja joge, ki bi vam znal pripraviti individualen program vaj.