Kako mi lahko meditacija in joga pomagata?

Moja težava je v tem, da ves čas razmišljam o problemih, ki jih imam. Moje misli so ves čas aktivne, sploh nimam počitka; ko se uležem in poskušam sprostiti, se mi zdi, da me bo razneslo. Prijateljica mi je svetovala jogo ali mantra meditacijo. Kako mi joga lahko pomaga? Sonja iz Radovljice Pozdravljena Sonja! V […]

Moja težava je v tem, da ves čas razmišljam o problemih, ki jih imam. Moje misli so ves čas aktivne, sploh nimam počitka; ko se uležem in poskušam sprostiti, se mi zdi, da me bo razneslo. Prijateljica mi je svetovala jogo ali mantra meditacijo. Kako mi joga lahko pomaga?

Sonja iz Radovljice

Pozdravljena Sonja!

V trenutkih preobremenjenosti iščemo izhode v sili. Veliko ljudi na tej poti iskanja najde jogo. Joga je način iskanja samega sebe, vendar ne skozi razmišljanje ali analiziranje. Joga ponudi različne tehnike, ki jih moramo izvajati redno in disciplinirano, le te pa umirjajo naša čustva, um in telo. Trenutno ste v stanju, ko bi vam priporočala aktivno preusmeritev pozornosti (od razmišljanja k dejanjem) v aktivnost. Ta aktivnost naj bo v najprej bolj fizične narave (izvajanje asan), morda celo lahka vinjasa joga (dinamična oblika joge). Zakaj? Ker vam skozi dinamiko giba in nenehne spremembe položajev telesa, ne bo uspevalo razmišljati o vsem, kar se nahaja v vašem mentalnem delu telesa. Tako boste vsaj delno omilili mentalno aktivnost. Torej bo um lahko počival. Poleg tega vas bo aktivnost skozi izvajanje asan fizično sprostila.  Vaša »napetost« mentalnega dela telesa se odraža v fizičnem telesu in prepričana sem, da to tudi čutite.

Čez kakšen mesec ali dva redne prakse asan, pa bi vam dodala izvajanje kompleksnejših pranajam (dihalnih tehnik) in meditacije. Učitelj joge vam lahko ponudi tudi različne tehnike sproščanja, tehnike vizualizacije ali afirmacije. Moje izkušnje so takšne, da osebe, ki ves čas »meljejo« v svojih mislih, na začetku prakse joge ne zmorejo pretirane fizične umirjenosti, ki je potrebna za pranajamo in meditacijo. Zato se v prvem obdobju usmerjam v izrazito fizično izvajanje joge, vendar takoj ko zaznam, da je izvajanje asan povezano z umirjenim umom, uvajam kompleksnejše tehnike kot so dihalne vaje in zaključujem jogo z meditacijo.

Z jogo lahko začnete kadarkoli, priporočam pa vam, da se je lotite skupaj z izkušenim učiteljem.