Joga in nosečnost

Noseča sem 12 tednov. Jogo dokaj redno izvajam eno leto in zaradi nosečnosti si res ne bi želela prekiniti svoje prakse. Počutim se dobro, le  zvečer sem hitro utrujena. Kaj mi svetujete? Katerih asan se moram izogibati? Nekje sem prebrala, da jogo priporočate do konca nosečnosti. Pozdravček, Nika Draga Nika! Nosečnost ni razlog, da prekinete […]

Noseča sem 12 tednov. Jogo dokaj redno izvajam eno leto in zaradi nosečnosti si res ne bi želela prekiniti svoje prakse. Počutim se dobro, le  zvečer sem hitro utrujena.

Kaj mi svetujete? Katerih asan se moram izogibati? Nekje sem prebrala, da jogo priporočate do konca nosečnosti.

Pozdravček, Nika

Draga Nika!

Nosečnost ni razlog, da prekinete prakso joge, je pa zdaj nujna prilagoditev oz. adaptacija vašega programa in jogijskih tehnik. Če se dobro počutite, je zelo smiselno, da z redno sadhano (jogijsko prakso) nadaljujete do poroda. To je lahko tudi lepa priprava na porod. Svetujem vam, da v prihodnje obiskujete jogo za nosečnice, ta je res prilagojena potrebam ženske v času nosečnosti. Vsaka druga oblika joge, ki se izvaja v skupini, bo za vas manj primerna.

Najprej vam svetujem, da sadhano izvajate bolj popoldan in ne zvečer. Nosečnost, kot ste že sami ugotovili, namreč vzame nekaj energije, in še posebej zvečer se lahko počutimo utrujeni in zaspani. To je zelo značilno za prvo trimesečje. Če boste sadhano izvajali med 16. in 18. uro, boste telo regenerirali pravočasno in večerna utrujenost bo izzvenela.

Poleg tega vas opozarjam, da je zdaj skrajni čas, da prekinete z intenzivnimi zakloni (npr. asana kolesa ali čakrasana, asana psa ali urdhva mukha savasana itd.) in zasuki (npr. obrnjen trikotnik ali parivrita trikonasana ipd.). Vsekakor to ne pomeni, da izločite vse zasuke in zaklone. Glede obrnjenih asan (sveča, stoja na glavi …) so mnenja med učitelji joge različna, sama te asane odsvetujem in najdem alternative.

Naj omenim, da je v času nosečnosti pomembno usmerjati pozornost bolj na subtilne energije in ne toliko na telo. Izvajajte osnovne tehnike pranajam (dihalne tehnike), kjer ni zadrževanja diha, in poglabljajte stik s seboj, da boste tako vzpostavili stik tudi z bitjem, ki raste v vas.

Priporočam vam, da poslušate umirjeno glasbo in morda že sedaj najdete kakšen CD, ki vas sprošča. Ne mislite, da ga boste poslušali sami J! Tudi vaš otrok bo deležen vibracije te glasbe, in ko se bo rodil, ga bo prav ta ista glasba umirila. To so izkušnje mnogih in tudi moja lastna.

Nika, srečno!