Izbor ponudnika joge

Spoštovana Zana,Sedaj, ko se začenja nov cikel vadbe joge, sem zasut z najrazličnejšimi ponudniki in ne vem, kako naj se pravilno odločim. Sem začetnik, star sem 30 let in zdi se mi, da me privlači bolj dinamična joga. Vesel bom nasveta, pozdrav, Damir Damir pozdravljen. Ponudnikov in stilov joge je res veliko, kar lahko nekoga, […]

Spoštovana Zana,
Sedaj, ko se začenja nov cikel vadbe joge, sem zasut z najrazličnejšimi ponudniki in ne vem, kako naj se pravilno odločim. Sem začetnik, star sem 30 let in zdi se mi, da me privlači bolj dinamična joga. Vesel bom nasveta, pozdrav, Damir

Damir pozdravljen.

Ponudnikov in stilov joge je res veliko, kar lahko nekoga, ki se na jogo še ne spozna, zelo zmede. Naj ti na kratko opišem nekaj stilov, ki jih pri nas najpogosteje srečaš.

Hatha joga klasična obika telesne joge, kakršno najdemo v Indiji, kjer je tudi nastala. Temelji na statičnosti: raztezanje in krepitev mišic, masažo organov, pravilno dihanje in umiritev uma išče preko daljšega zadrževanja jogijskih položajev. Je najmanj dinamična, kar pa ne pomeni, da ne ponuja fizičnih izzivov, saj prav hatha joga najbolj razvija moč mišic. Učenje hatha joge je postopno in sistematično, na urah poleg položajev spoznamo še pranajame, mudre (energijske geste), bandhe (energijske zapore), mantre in meditacijo.
Poznamo več različnih šol hatha joge, najbolj poznane so Iyengar, Sivananda, Satyananda, Ananda, Joga v vsakdanjem življenju in še mnoge druge. Več o omenjenih šolah si lahko preberete na naslednji povezavi: http://www.jogaportal.si/razlicne-sole-joge

Mati vseh danes priljubljenih dinamičnih stilov joge je Ashtanga vinyasa joga, katere začetnik  je  Indijski jogi K. Pattabhi Jois.  Gre za sklope oziroma serije asan, ki se vedno nizajo po istem zaporedju, gibanje pa je podprto s posebnim dihanjem ujjaji. Za dviganje energije in notranje toplote se položajem dodajajo bandhe, energijske zapore. Ashtanga Vinyasa joga se velikokrtat predstavlja kot fizično zelo zahtevna in primerna zgolj ljudi, ki so zdravi, že v naprej gibljivi in močni ter nimajo resnih fizičnih omejitev (poškodbe, itd). A velikokrat je pri jogi od stila pomembnejši pristop, torej način, kako te učitelj popelje v prakso. Ob dobrem vodstvu lahko tudi oseba z omejitvam s pomočjo prilagoditev varno izvaja na videz zahtevno jogo.

Iz Aštanga vinjasa joge se je razvilo mnogo dinamičnih stilov, ki so danes zelo popularni, predvsem na Zahodu.

Eden je recimo Vinyasa joga,  kjer vsak gib povežemo z dihom, dih postane medij, prek katerega en položaj speljemo v drugega. Daljših zadrževanj tukaj ni. Poudarek je na zavedanju telesa, gibljivosti in vzdržljivosti. Fizična zahtevnost jogijske vadbe se prilagodi glede na udeležence, kar pomeni, da je lahko praksa vinyase preprosta ali pa zahtevna. Primerna je za osebe, ki so s težavo čisto pri miru. Umiritev uma tukaj torej ne pride skozi mirovanje, temveč skozi gibanje.

Včasih je vinjasa  poimenovana tudi kako drugače, saj so sodobni učitelji joge različno označevali različne pristope k vinjasi oziroma  so poimenovali svojo interpretacijo osnovne tradicionalne aštange. Poznamo recimo Hatha Flow, Power joga, Suryashakti joga in še mnoge druge.

Damir, gled na to, da izkušenj z jogo še nimaš, a te privlačijo dinamični stili, se mi zdi vinyasa zate najprimernejša. Kljub temu sama začetnikom vedno svetujem, da vsaj nekaj mesecev obiskujejo hatha jogo, lahko tudi vzporedno s tečajem vinyase, zato, da se zares postopno spoznajo s položaji in pravilnim dihanjem, kar bo naredilo njihovo prakso dinamičnih stilov veliko prijetnejšo, pravilnejšo in tudi bolj učinkovito.

Še nekaj opozoril: dinamični stili so zaradi svoje fizične intenzivnosti zelo privlačni, a ravno to nam nastavlja tudi veliko pasti. Zelo hitro namreč začnemo tekmovati, pogosto sami s seboj, kdaj pa tudi s svojim sosedom. To pa je v popolnem nasprotju z jogijsko mentaliteto oziroma etičnim kodeksom. Joga uči zadovoljstva s tem, kar v določenem trenutku zmoremo in pa nenasilja, se pravi, nenasilja tudi do svojega telesa. Kljub temu, da joga zgleda dokaj nedolžno, se lahko ob neupoštevanju teh dveh načel kaj hitro poškodujemo.

Prav tako bodi skeptičen do učiteljev, ki od tebe pričakujejo preveč in te dobesedno potiskajo v položaje. Dober učitelj bo vedno našel lažjo različico položaja ali pa te bo v skrajnem primeru napotil na lažji tečaj.

Pa še ena zanimivost. Joga govori o iskanju ravnovesja, o harmoniji med dinamiko in statiko, med pasivnostjo in aktivnostjo, med moško in žensko energijo, med soncem in luno. Jin-Jang. Ida in pingala.  Ker smo povečini zelo odtujeni od narave, telo in um pa nista v ravnovesju, nas bo najbrž bolj privlačilo tisto, česar imamo že tako ali tako preveč. Primer: če smo v življenju zelo dinamične in aktivne osebe, si bomo najbrž zaželeli na dinamično jogo. A če želimo vzpostaviti notranje ravnovesje, ki je temelj zdravja in umirjenosti, moramo iskati svoje nasprotje. Torej bi nam bolj koristila umirjena oblika hatha joge. A tu spet naletimo na past: ker smo vajeni dejavnosti, bi nas počasno gibanje in zadrževanje asan zdolgočasilo in z jogo bi odnehali. Zato svetujem, da za začetek prisluhnete srcu in izberete tečaj, ki se vam zdi najprivlačnejši, preko izvajanja joge pa se bo telo naučilo prepoznati potrebo po ravnovesju in morda se enkrat kasneje odločite za drug stil joge, morda celo za meditacijo.
Veliko sreče pri izbiri.

Zana